tirsdag 16. juni 2009

Spis dem, ikke skvis dem!

Bikinisesongen er for alvor i gang og alle mediale plattformer har heite tips til hvordan fasongen skal finnes i en fart. Et av diet-tipsene jeg har kommet over er å satse på ulike smoothies og juicer. Smoothies er en sommerhit jeg ELSKER, men juice har jeg ikke drukket særlige mye av de siste årene (jeg jobber hardt med å prioriere vann, for egen helses skyld). Men fruktjuice som en kjøper på butikken er visst ikke så bra lenger - det er for mye sukker sier "de". Derfor sier de samme "de" at en må satse på grønnsaksjuice!


Ja! Hvilken vidunderlig idé! La oss skvise, mose og presse grønnsakene til juice! Fy faen, noe eklere kan jeg knapt tenke meg! Grønnsaks-saft? Jeg beklager, men samme om dette er siste hit innen slanking i Hollywood, men det får da være grenser. (Det finnes helt sikkert andre og bedre måter å gå ned to kilo på 12 uker på, slutt med kaffe latte f.eks, da har du kutta 200 kcal, de fleste kaféene bruker jo faktisk H-melk). Hva er galt med rå, kokte, stekte og wokka grønnsaker? Det er jo mye, mye bedre, både på smak og utnyttining, da får du jo med fibrene også! Og så blir du faktisk mett, isteden for at safta går rett igjenom og så pisser du alt ut igjen uten å ha fått noe særlig mer en et par vitaminer i kroppen. Nei, jeg biter ikke på.


Fashion Police says NO - spis dem, ikke skvis dem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar