søndag 24. mai 2009

Maskara-maset

Jeg vil påstå at maskaraen er den viktigste sminkesaken på badehylla mi. Jeg kan ikke leve uten pinsetten, og burde ikke leve uten en god ansiktsrens, men når det kommer til sminke er nok maskaraen det siste jeg kan unvære (utenom consealeren selvfølgelig). Maskaraen er liksom hjørnesteinen, en selvskreven gjest i morgenstundens forskjønningsprosess.

Derfor bør maskaraen være god. Helst perfekt.

Men det er den sjelden. Det jeg vil ha er lange, separate vipper. Er du ute etter volum kan jeg ikke hjelpe deg i denne omgang, men du kjenner deg kanskje igjen? Det liksom alltid et eller annet som ikke er helt optimalt med den maskaraen jeg til en hver tid har. Jeg er alltid overbevist om at det finnes noe bedre der ute - Det er jo så mye å velge i! Så hver gang den jeg innehar nærmer seg slutten, går jeg derfor ut på jakt etter en ny - en ny variant, et annet merke kanskje, en bedre enn den jeg har. "Denne er sikkert bedre" tenker jeg, og håper at nå - endelig - har jeg funnet "den rette".

Så langt har jeg prøvd blant andre
L'Oreal Telescopic
MaxFactor Masterpiece
Lancôme Oscilliation
LÓreal Arcitect
LÓreal Longitude

Sistnevnte holdt jeg meg til en god stund. Passelig stor børste, god separering av vippene. En gammel traver liksom. Men så kom gummibørstene og de var jo spennede. Og det er jo gøy med noe nytt og fancy! Men "nytt og fancy" er ikke lenger gummi - nå for tiden skal visst ting vibrere. Dildoer, barberhøvler og nå maskaraer. I min konstante søken, kom jeg over Lancôme Oscilliation. Den har en knapp du kan holde inne mens du står der med gapende munn og forsøker å stryke på med den ytterste letthet. Når du holder knappen inne vibrerer kosten. Men jeg synes ikke vippene ser så mye mer imponerende ut enn vanlig, og jeg får vondt i handa.

Så hva anbfaler jeg egentlig da? Jo: Maybelline Lash Stiletto Ulitmate length Marcara! (Alle har de veldig lange navn også gitt). Den gir faktisk det den hevder. Om enn ikke stiletthæl-lange, så blir vippene ganske lange og herlig separate, uten klumper! Akkurat det jeg vil ha.

Fashion Police says YES!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar